30/1/10
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ: ΡΥΘΜΟΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ
Με ξεχωριστή χάρη, δεξιότητα, δυναμική κίνηση σε ένα άθλημα που οι γυναίκες αναδεικνύουν τη θηλυκότητά τους
Tης Σπυριδουλας Σπανεα
Πανέμορφα κορίτσια με λαμπερά κορμάκια και μαλλιά στολισμένα με πολύχρωμα τσιμπιδάκια και γκλίτερ με τη συνοδεία μουσικής και χρησιμοποιώντας το σώμα τους σε συνδυασμό με κάποια όργανα επιδίδονται σε μια σειρά ασκήσεων όπου τέχνη και αθλητισμός συνυπάρχουν, προσελκύοντας, έτσι, χιλιάδες θεατές. Αυτή είναι η ρυθμική γυμναστική. Χάρη, ρυθμός, δεξιότητα, δυναμική κίνηση σε ένα άθλημα αποκλειστικά για γυναίκες. Το ιδανικό σπορ για μια πιτσιρίκα. Μέσα από τη ρυθμική γυμναστική η μικρή θα μάθει να κινείται με χάρη και να στέκεται σωστά. Ακόμα και να μη γίνει πρωταθλήτρια όσα θα διδαχθεί θα τη βοηθήσουν να διαθέτει περισσότερη θηλυκότητα στην υπόλοιπή ζωή.
Η ρυθμική γυμναστική μπήκε στο ολυμπιακό πρόγραμμα το 1984 (Λος Αντζελες) αλλά μόνο με το ατομικό, ενώ το ανσάμπλ (ομαδικό) πρωτοεμφανίστηκε στους Ολυμπιακούς του 1996 στην Ατλάντα. Στη χώρα μας η Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία ιδρύθηκε το 1997. Μέχρι τότε, οι δραστηριότητές της υπάγονταν στον ΣΕΓΑΣ. Το 1987 η Μαρία Παπαδοπούλου και η Ιρίνα Ιλίεβα βοήθησαν να γίνει η πρώτη εθνική ομάδα ανσάμπλ. Το 1988, οι Μαρία Αλεβίζου, Γιώτα Τσίτσελα αγωνίστηκαν στους Ολυμπιακούς. Κορυφαία στιγμή για την εθνική ομάδα του ανσάμπλ ήταν το 2000, στο Σίδνεϊ, όταν οι γυμνάστριές μας κατέκτησαν το χάλκινο ολυμπιακό μετάλλιο. «Η ιδανική ηλικία για να αρχίσει ένα κορίτσι είναι γύρω στα έξι αλλά μπορεί να ξεκινήσει και νωρίτερα. Στα οκτώ μπορεί να κατεβεί για πρώτη φορά σε αγώνες. Στην αρχή οι κοπέλες μαθαίνουν τη βασική τεχνική του μπαλέτου. Στη συνέχεια μπαίνουν τα όργανα το σχοινάκι, η μπάλα και τελευταία η κορδέλα καθώς είναι δύσκολη στον χειρισμό. Το μάθημα ξεκινάει σαν παιχνίδι με την μπάλα και στη συνέχεια το παιδί μαθαίνει να κάνει μικρά πετάγματα», μας λέει η παλαιά προπονήτρια της εθνικής ομάδας, Μαρία Παπαδοπούλου.
Τα οφέλη
Με τη ρυθμική γυμναστική και τα οφέλη της έχουν ασχοληθεί αρκετοί επιστήμονες. Ετσι, ύστερα από έρευνες προέκυψε ότι ωφελεί στην:
- Ανάπτυξη του συντονισμού.
- Βελτίωση της ευελιξίας.
- Οικοδόμηση της δύναμης και της πρόληψης.
- Βάση για την ενασχόληση με άλλα αθλήματα όπως τις πολεμικές τέχνες, κολύμβηση, καταδύσεις και χορό.
- Ισορροπία.
Βέβαια, τα μέγιστα οφέλη είναι στη νοητική λειτουργία καθώς ένα παιδί αποκτά:
- Ικανότητα να ακούει και να ακολουθεί κατευθύνσεις
- Αυτοσεβασμό και οικοδόμηση εμπιστοσύνης
- Στόχο για αποτέλεσμα με βάση τις προσωπικές δεξιότητες και αυτοσυγκέντρωση.
- Η συνεργασία και αλληλοβοήθεια επιδρούν στην κατανόηση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος
- Ενίσχυση της απόδοσης.
- Προσοχή στη λεπτομέρεια.
- Εμμονή.
Ακόμα και όταν μια αθλήτρια σταματήσει να ασχολείται με τη ρυθμική οι ευεργετικές ιδιότητές της θα υπάρχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της. Το κορίτσι μαθαίνει να ελέγχει το σώμα του σε άπειρες θέσεις και να διαθέτει εξαιρετική ευκαμψία που μπορεί να αποτελέσει ένα είδος ενίσχυσης του σώματος για μείωση των τραυματισμών.
Μια γυμνάστρια μαθαίνει από τα πρώτα της βήματα πώς να πέσει στο έδαφος και να μην τραυματιστεί. Επίσης, ύστερα από έρευνες προέκυψε ότι οι αθλήτριες της γυμναστικής είναι καλές μαθήτριες. Το άθλημα προωθεί τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθηση ενώ οι προπονήτριες διδάσκουν τους τρόπους συμπεριφοράς και τον σεβασμό.
ΠΗΓΗ:
Καθημερινή
Subscribe to:
Αναρτήσεις (Atom)